Nederland - Qatar slechtst bekeken WK-duel: "Echt schrikken"

Nederlands elftal
Nederlands elftal Foto: © Pro Shots

De wedstrijden van het Nederlands elftal op het WK in Qatar worden matig bekeken. Kijkcijferkenner en voormalig SBS-baas Tina Nijkamp denkt dat de NPO tonnen misloopt door de tegenvallende kijkcijfers.

Het laatste groepsduel tussen Nederland en Qatar trok dinsdagmiddag slechts 3,8 miljoen kijkers. "Oei. Dit gaat kijkcijfertechnisch echt niet goed. ‘Slechts’ 3,8 miljoen kijkers voor het Nederlands elftal. Dat is echt schrikken", laat Nijkamp weten aan de Mediacourant. "Jeeminee. Niet eens 4 miljoen kijkers zoals bij de vorige twee wedstrijden.."

"Nederland – Qatar gaat de boeken in als de lineair slechtst bekeken wedstrijd op een WK- of EK-toernooi van deze eeuw, of misschien zelfs wel ooit. Het vroege tijdstip van 16.00 uur helpt niet, dat het een gewone dinsdag is ook niet, dat het in Sinterklaas-tijd is niet, dat veel mensen op hun laptop of via de app kijken ook niet. Maar dan nog", aldus Nijkamp.

Ze vindt de score echt te laag. "Ook de mensen van de STER zullen drie keer moeten kijken: de reclamespots zullen op minimaal 5 miljoen kijkers verkocht zijn vermoed ik. Eén spotje kost namelijk 42.830 euro rondom de groepswedstrijden van het Nederlands elftal", weet Nijkamp, die beseft dat de spotjes daardoor met terugwerkende kracht veel minder inkomsten opleveren.

"Dus wat verliest de STER?", vraagt ze zich af. "Ik vermoed dat deze wedstrijd rond de 200 tot 250 duizend euro minder heeft opgeleverd. Gelukkig nu de knock-out-fase, dus dan zal Nederland – Verenigde Staten zaterdag om 16.00 uur toch wel boven de 5 miljoen uitkomen?"

Montpellier - Paris Saint-Germain

Paris Saint-Germain wint voor 50 (!) keer je inzet!

Wat doen de sterren van Paris Saint-Germain woensdagavond tegen Montpellier? Na een moeizaam gelijkspel afgelopen weekend zijn drie punten hard nodig. Als nieuwe speler bij BetCity krijg jij nu 50 keer je inzet voor een overwinning van PSG! Schrijf je hier in en claim de Odds Boost!

Lees meer:
0 reacties